25-10-2014 11:30 ST Beesd/Rhelico C1 N.E.O.'25 C1 3-1

Verslag ST Beesd/Rhelico C1 - Neo'25 C1 dd. 25-10-2014

Vandaag tegen ST Beesd/Rhelico, dus eerst een 'verre' reis naar het Gelderse Beesd. Na aangekomen te zijn op een echt oud voetbalcomplex werden we gedelegeerd naar een eveneens oud achterveldje met de nodige molshopen en meer bladeren op het veld dan aan de bomen.
Iets later dan gepland kon de aftrap beginnen. Het lijkt wel een herhaling van elk verslag, want opnieuw werden we direct onder druk gezet. Met vandaag Cas als gelegeheids linksback, die al na een minuut zijn tegenstander als een haas voorbij zag stomen. Maar daarna had Cas zijn tegenstander goed onder controle. Er werd aan beide kanten stevig gevoetbald en zij kregen iets meer kansen dan wij. Dylan kreeg een hele mooie gelegenheid om te scoren, maar de keeper pakte de bal nog net. Even later moest hij helaas uitvallen door een charge met deze zelfde keeper. Voor Dylan kwam gastspeler Nick in het veld.
Met 0-0 gingen we de rust in en dat is wel eens anders geweest.
Wederom veel strijd in de tweede helft, met opnieuw meer kansen voor Beesd, maar zo nu en dan kwamen wij ook voor het doel van de tegenstander. Uiteindelijk viel dan toch de 1-0 door slap verdedigen. Toch werden wij na dat doelpunt sterker en werd er beter gevoetbald. Maar zoals zo vaak viel er opnieuw een tegendoelpunt en keken we tegen een 2-0 achterstand aan.
Na lang afwezig te zijn geweest door een hardnekkige griep, maakte Jeremy zijn rentree.
Door goed druk zetten kwam de bal uit een rebound bij Noah terecht, die op zijn beurt Dylan bereikte die droog uithaalde en de 2-1 maakte. Daarna nog een paar gelegenheden om gelijk te maken, maar het zat niet mee. De laatste miunten mocht Jeroen nog even aan het spel proeven, want ook hij kampt al een tijdje met een vervelende hielblessure.
Uiteindelijk werd het 3-1 door een mooi afstandschot van ST Beesd/Rhelico. En zo gingen we weer zonder punten, teleurstelling, boosheid en ongeloof terug naar Neo'25. Conclusie die we kunnen trekken is, dat we hard gewerkt hebben met z'n allen, maar dat ons spel zeker nog niet goed is te noemen. Daar zal iedereen mee aan de slag moeten, want volgende week wacht ons de zware thuiswedstrijd tegen CHC.
Door: Marco van de Ven , 26-10-2014 00:00

Voetbalvereniging N.E.O. '25