13-09-2014 13:00 BMC C1 N.E.O.'25 C1 5-1

BMC C1 - Neo'25 C1 dd. 13-09-2014

Vandaag de test voor ons team om te kijken of we het niveau van de tweede klasse aankunnen. En zo reisden we, zonder Tom, naar Berlicum af om tegen de C1 van BMC aan te treden.
Geen veranderingen in het team t.o.v. de opstelling van vorige week.
Al snel na het beginsignaal werden we onder druk gezet door BMC en kwamen we er moeilijk uit. Door geknoei in de achterhoede kwamen we op een 1-0 achterstand. In de beginfase was het echt overleven, want BMC kreeg kans na kans. Toch kregen wij de gelegenheid om via Dylan op 1-1 te komen, maar het laatste tikje was te zacht. Al na een 30 minuten spelen moest Tijmen noodgedwongen de wedstrijd staken en moest er een omzetting komen. Steven ging op links speken en Thijs ging de achterhoede versterken.
BMC werd steeds gevaarlijker en door persoonlijke fouten liep de score op tot 4-0 met de rust,
Na de ranja kwamen we sterker terug en dat resulteerde in een mooie crossbal van Jarno op Dylan, die snelheid maakte, maar op de bal ging staan en viel, Door deze val kwam de bal bij een oplettende Noah die op slimme wijze de doelman passerde en de 4-1 op het scorebord bracht.
Na deze treffer kregen we meer vertrouwen en hadden we ook meer balbezit. Maar ook nu weer werden er teveel persoonlijke fouten gemaakt waardoor we na een corner van BMC op een 5-1 achterstand kwamen.
De wedstrijd werd grimmiger en daardoor raakte Rowdy geblesseerd en moest het veld verlaten. Ook Andre moest een flinke tik op zijn knie incasseren. En na een smerige overtreding op Steven, kon ook hij de wedstrijd niet meer verder spelen. Tot overmaat van ramp ging Jeroen ook met een blessure aan de kant.
Uiteindelijk klonk het verlossende eindsignaal en kunnen we concluderen dat het hard aanpoten is in de tweede klasse. En dat er mannelijk gevoetbald wordt. Of het vandaag lag dat we teveel respect hadden voor de tegenstander of dat we niet scherp genoeg waren, laat ik aan de toeschouwers over, die weer in grote getale aanwezig waren.
Deze week gaan we kijken hoe het gesteld is met de blessures en werken we toe naar de wedstrijd van volgende week zaterdag.
En om er een nieuw gezegde in te gooien: 'Eén vervlogen zwaluw, is nog geen verloren seizoen'
Door: Marco van de Ven , 14-09-2014 00:00

Voetbalvereniging N.E.O. '25