28-02-2015 15:00 TSC vet. N.E.O.'25 Veteranen 2-3

Veteranen TSC – NEO’25

Sinds lange tijd weer eens een zonnige week en ook een heerlijke voetbalzaterdag in gehad. Dat betekent na een aantal stille weken, weer eens lekker voetballen. De veteranen van TSC en NEO’25 hadden er zin. Vol positieve energie gingen ze van start.

TSC is een goed voetballende ploeg die ook ruimte laat om te voetballen. De wedstrijd ging dus ook twee kanten op. Waarbij TSC met name aanvallend voor verjonging had gezorgd waardoor er een snelle voorhoede stond. De verdedigers Robbie, Serge, Daniel en Bert hadden de handen vol de eerst helft. De rappe linksbuiten opende de score door knap naar binnen de soleren. Keeper Mike was kansloos. De ‘getruckte’ TSC spits greep enkele minuten later zich handig vast aan een van onze verdedigers waardoor een buiteling plaatsvond in ons strafschopgebied. De scheidsrechter wees om onduidelijke redenen naar de stip. De spits wist wel raad met dit buitenkansje en verhoogde de score naar 2-0 voor de thuisploeg. Door deze gemakkelijk gegeven penalty werd de tot dan toe sportieve wedstrijd wat rumoeriger. Spits Lino was zo onder de indruk van dit alles, dat hij zich op grandioze wijze liet vallen in het strafschop-gebied. Tot verbazing van velen werd er voor een twee penalty gefloten. Rene ging achter de bal staan maar schoot de bal naast het doel. De stand bleef hiermee in het voordeel van TSC. Vanaf dat moment ging NEO iets meer voetballen en dit resulteerde nog in twee goede mogelijkheden. Tony scoorden uit een mooie lage voorzet van Lino de 2-1 vlak voor rust.

Na de limonade (in plaats van thee) ging NEO verder met voetballen. Binnen enkele minuten in de tweede helft werd Lino alleen voor de keeper gezet. En hij wist wel raad met dit buitenkansje. Met een subtiel lobje trok hij de stand weer gelijk. Het middenveld en de verdediging bleek steeds vaker een stevig blok en de uitvallen van NEO werden gevaarlijker. Tijdens de tweede helft werd het spel iets grimmiger bij TSC. TSC moest vaker vervelend en soms gemeen spel inzetten om tegengas te geven.  Laten we het er maar op houden dat niemand wilden verliezen op deze mooie dag. Maar dankzij een zeer mooi uitgevoerde aanval over 5 schijven was het dit keer Tony die met een lage voorzet Lino wist te bereiken. Hiermee bracht Lino de uiteindelijke eindstand op 2-3. TSC wist nog met twee afstand-schoten de lat te raken maar verder kwamen ze niet. Een mooie overwinning die veel voldoening gaf bij de oudjes van NEO’25.
Door: Tony van Drel , 28-02-2015 00:00

Voetbalvereniging N.E.O. '25