25-04-2015 11:15 Taxandria F1 N.E.O.'25 F1 5-1

Korte terugblik F1

Na het feest van het kampioenschap in de derde klasse aan het einde van 2014, zijn we begin 2015 gestart in de tweede klasse F jeugd. Daarbij kregen we te maken met maar liefst 3 tegenstanders die rechtstreeks uit de eerste klasse kwamen. Dit resulteerde in forse uitslagen en ook wel een kwaliteitsverschil in teams. Een behoorlijke aanpassing van onze jongens uit de F1 werd gevraagd. Er moest sneller en feller gevoetbald worden en bovenal hard werken. Om hard werken staan onze jongens wel bekend dus dat werd al snel toegepast. Gaande weg werden de wedstrijden met steeds minder groot verschil verloren. Er werd zelfs af en toe gescoord en soms ook twee keer per wedstrijd. Ondanks de groot aantal verliespartijen in de tweede seizoenshelft was de ontwikkeling zichtbaar zowel als team als per speler. Je ziet wel dat de jongens toe zijn aan een overwinning.

Een groot compliment gaat uit naar de spelers en ouders die week in en week uit met een grote glimlach naar het voetbal veld bleven komen. Als je goed om kan gaan met verlies, kan je ook extra genieten van winnen. Als trainers zijn we er ook van overtuigd dat we dit seizoen weer ontzettend veel geleerd hebben. We zijn bijvoorbeeld ook tijdig met zwaardere ballen gaan trainen. Samen met de zwaardere competitie ervaring in de tweede klasse, denken we dat we goed voorbereid zullen zijn voor volgend seizoen bij de E-pupillen.
We hopen nog een leuke afsluiting te hebben tijdens de toernooien die in de maand mei georganiseerd zijn. Het leuke van toernooien is dat je vaak met een aandenken of beker naar huis gaat. Dat werkt altijd stimulerend.

Bedankt voor jullie inzet! Het is een genot om met elkaar zo op te trekken.

Door: , 29-04-2015 00:00

Voetbalvereniging N.E.O. '25