28-02-2015 08:30 ZIGO E3 N.E.O.'25 E1 8-2

ZIGO E3 – NEO E1

Vandaag stond al vroeg de wedstrijd uit tegen Zigo op het programma. Een team dat bestaat uit allemaal 2e jaars E-spelers welke aardig op elkaar waren ingespeeld. Daartegenover stond een mengeling van 1e jaars en 2e jaar E-spelers. Daarbij waren Sen en Matthijs gevraagd om mee te helpen vanuit de F. Reden hiervoor waren de afwezigheid van twee verdedigende steunpilaren Thomas en Jort. Hierdoor werd het elftal flink omgezet. De aanvallende Chesney stond in de achterhoede samen met Niels en Lucas. Daarbij werd spits Benjamin op het middenveld neergezet.
Het verschil zat vooral op het middenveld waar de jeugdige eerste jaars-spelers (Daniel en Yun Chao) en F-pupillen moesten opboksen tegen de grotere tweede jaars voetballers van Zigo. De wedstrijd was daarmee wat chaotisch en soms rommelig. Maar aan inzet geen gebrek. Vol ijver en passie werd er hard gewerkt voor elkaar. Maar bij hard werken hoort ook vermoeidheid waardoor er af en toe nog wel een foutje werd gemaakt. Daar profiteerde Zigo goed van. In de rust stond het 3-0 voor de gastheer.

Na de rust had NEO zich voorgenomen om minimaal een doelpunt te maken. Dit lukte al snel door een mooie combinatie tussen Sen en Benjamin. Het was Benjamin die koelbloedig wist te scoren. Vervolgens bleef het even gelijk opgaand. Maar zoals gezegd, de vermoeidheid sloeg toe waarvan Zigo weer wist te profiteren. Het veld werd te groot om alle gaten dicht te lopen waardoor de uitslag iets te veel opliep. Maar aan de inzet en energie lag het niet. Zo wist Sen met een mooi pasje Benjamin nog een keer te bereiken en die scoorden voor de tweede keer. De eindstand 8-2. Maar met de wetenschap dat de volgende keer het verdedigingsblok weer aanwezig zal zijn, gaan we vol vertrouwen de competitie weer in.
Door: Tony van Driel , 28-02-2015 00:00

Voetbalvereniging N.E.O. '25