N.E.O.'25 F1

20-09-2014 09:00 ONI F1 N.E.O.'25 F1 2-3

F1 wint nipt de tweede competitiewedstrijd.

Na de 8-1 thuisoverwinning op Blauw Wit stond afgelopen zaterdag O.N.I. uit ’s Gravenmoer op het programma. ONI had haar eerste wedstrijd nipt verloren met 2-3 waardoor deze wedstrijd een goede graadmeter zal zijn voor de rest van de competitie.
Door 3 afmeldingen van F1-spelers werden er Floris-Jan en Thijmen ingehuurd van de F2. Gelukkig geen onbekende van elkaar waardoor deze twee spelers gemakkelijk in het tactische plan konden worden ingepast. Er moest met name verdedigend gesleuteld worden waardoor soms van nature aanvallende voetballers, verdedigend werk moesten verzetten. Maar zoals je wellicht zou vermoeden was ons spel met name gericht op het andere doel. ONI werd dan ook vanaf het begin af aan direct flink op de huid gezeten. Wat resulteerde in veel dreiging en een paar schoten op of net naast het doel. ONI had ook een paar goede voetballertjes in huis waardoor het oppassen was voor onze verdedigers Lucas en Matthijs. Door een peilsnelle counter werd het verrassend 1-0 voor ONI. NEO bleef goed naar elkaar overspelen. Helaas werd het goede spel de eerste helft niet beloond met een doelpunt. Na de pauze gingen we nog meer gemotiveerd het veld in. Al snel wist NEO’25 langszij te komen door de inmiddels bekende korte corner (doelpunt Sen). Daarna bleef NEO aanzetten en door een mooi aanval over links kwam de bal bij Giliam die de-van-achter-naar- voor-rennende Matthijs in stelling bracht. Mathijs bleef koelbloeding 1-2. Door een spaarzame tegenaanval van ONI kwam er een vrije trap op circa 10 meter van het doel. Ondanks dat Timo een muur aan het metselen was voor zijn doel, wist de aanvoerder van ONI onderkant lat de stand weer gelijk te trekken. Gelukkig was het NEO’25 dat bleef overspelen en aanvallen waardoor een bekeken schot van Sen de eindstand op het scorebord bracht 2-3.

Een spannende wedstrijd met een verdiende winnaar.
Goed gedaan F1 mannen! Volgende week de Sprangse Derby tegen Capelle F1.
Door: Tony van Driel , 20-09-2014 00:00

Komende activiteiten