Datum Tijd Thuis Uit Scheidsrechter Einduitslag
03-05-2014 14:30 WSC 2 N.E.O.'25 2 2-4

Promotie naar de tweede klasse en een geweldig kampioensfeest

www.neo25.nl
N.E.O.’25 begon aarzelend aan de wedstrijd en of het nu de spanning was of niet, in het eerste kwartier kwamen de beste kansen dan ook voor W.S.C. Dit feit werd dan ook pijnlijk duidelijk toen keeper Kevin Akkermans de bal achter zin in het net zag verdwijnen. Een ‘wake-up-call’ voor N.E.O.’25 waarna de aanval werd gezocht en er goed druk werd gezet. Robin Hey werd vanaf eigen helft weggestuurd en zette de 1-1 op het scorebord. De kansen waren weer gelijk en N.E.O.’25 bleef met aardig voetbal de aanval zoeken zonder nog tot scoren te komen. Daar kwam net voor rust verandering in toen Dustin Rombouts, op aangeven van Robin Hey, de bal snoeihard in de linkshoek plaatste, 1-2.

In de tweede helft veranderde de opstelling iets en betraden Dennis Westerveld, voor Lars Goes,  en Ivan Hey het veld. Het spelbeeld bleef spannend voor de toeschouwers, met gelijke kansen voor zowel W.S.C. als N.E.O.’25. Een gericht schot van Ivan Hey vanaf de middenlijn gaf Robin Hey de kans op 1-3 en deze kans werd keurig afgewerkt. W.S.C. besloot het nog spannender te maken door met een doelpunt de stand op 2-3 te zetten en dicht in de buurt van een gevaarlijk gelijkspel te komen, maar daarna nam N.E.O.’25 het initiatief snel weer over. Met een geweldig vrije trap schoot Ivan Hey de bal rakenlinks langs de muur in de linkerhoek. De sterk voetballende Jordy van Vught, maar ook Jimmy Ramsteijn zorgde er enkele malen voor dat W.S.C. niet genoeg ruimte kreeg om in het zestienmeter gebied van N.E.O.’25 te komen. In de slotfase nog een krachtige redding van keeper Akkermans, die een afstandschot netjes uit zijn doel wist te houden. De spanning bij de supporters van N.E.O.’25 was te snijden toen de scheidsrechter nog ruim zes minuten door liet voetballen, maar ook in de slotfase kon W.S.C. geen verandering meer brengen in de uitslag. Het fluitsignaal heeft voor de mannen van het tweede nog nooit zo fijn geklonken als toen en dat betekende maar één ding: KAMPIOEN!

Sportieve felicitaties vanaf de kant van W.S.C. en ook de mannen van G.V.V. die het kampioenschap aan hun neus voorbij zagen gaan, feliciteerde sportief met een kratje bier. Daarna barste het feest los en onder luid applaus, gezang en gefeest kreeg N.E.O. 2 een heuse ovatie bij aankomst op Sportpark ‘De Gaard’. Een geweldige prestatie van een team dat het hele seizoen hard heeft gewerkt om dit uiteindelijke doel te bereiken en iedereen kan zijn geluk dan ook niet op. En het bleef nog lang, héél lang, gezellig op De Gaard.

Het kampioenschap werd behaald met: Kevin Akkermans, Bas van Boxtel, John van der Galien, Lars Goes, Bas Hamers, Robin Hey, Ivan Hey, Giovani Kerst, Roy Leenders, Marc van Oosterhout, Jimmy Ramsteijn, Dustin Rombouts, Koen Tanghe, Jordy van Vught, Michiel Oostrum, Dennis Westerveld,  Arie van Dongen, Tom Kerst en Ron Oostrum
Door: , 03-05-2014 00:00
2014-05-03

2014-05-03 WSC 2 - NEO 2 (2-4 Kampioen)